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Justine Figueiredo – Art Direction and Graphic Design

Justine Figueiredo is an Art Director and Graphic Designer. Discover her latest works including brand identities, logos and posters design, illustration, photo shooting art direction…

 

 

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Let’s Own The Dancefloor

 

Let’s Own The Dancefloor is a participatory exhibition project based on the English music label Factory Records. Founded in 1978 in Manchester by Tony Wilson, Alan Erasmus and Peter Saville, the label of Joy Division, New Order and the Stone Roses is known both for its musical catalog as for its album art visuals, or its production of goodies.

The label opens its own club in 1982, under the name of Fac 51 – The Haçienda. The club was epicenter of the Rave and Acid-House movement, but sadly it closed its doors in 1997.

30 years after the club closed, the history of Factory Records continues to fascinate. Goodies from the early times of Factory, mass-producted objects that had little value at the time are becoming now collectibles.Let’s Own The Dancefloor tries to revive this musical and visual epic, through the Haçienda, one of the label’s major creations, by exhibiting works that can become potentially serial, as you can order it on-demand.

Find the whole story on the Let’s Own The Dancefloor website.
 

Let’s Own The Dancefloor est un projet d’exposition participative autour du label musical anglais Factory Records. Fondé en 1978 à Manchester par Tony Wilson, Alan Erasmus et Peter Saville, le label de Joy Division, New Order et les Stone Roses est connu tant pour son catalogue musical que pour ses visuels de pochettes d’album, ou bien sa production de produits dérivés.

Le label ouvre son propre club en 1982, sous le nom de l’Haçienda. Véritable épicentre du mouvement rave et de l’acid-house, le club fermera cependant ses portes en 1997.

30 ans après la fermeture du club, l’histoire de Factory Records fascine toujours autant. Les objets dérivés de l’époque, des goodies produits en série qui n’avaient à l’époque que peu de valeur sont devenus des objets de collection. Let’s Own The Dancefloor tente de faire revivre cette épopée musicale et visuelle, au travers de l’Haçienda, une des créations majeur du label, en exposant des œuvres qui peuvent devenir potentiellement sérielles, de par leur provenance via des sites de personnalisation en ligne.

Retrouvez toute l’histoire du projet sur le site de Let’s Own The Dancefloor.

Year:

2017